Så här ökar du din ämnesomsättning

Såhär ökar du din ämnesomsättning:
Det finns ett flertal sätt att öka din ämnesomsättning på. Genom att träna mer regelbundet, bygga muskler, dricka mycket vatten, och ät mindre portioner mer ofta. Ämnesomsättningen är genetisk och varierar från person till person. Även ålder och kön har en inverkan på ämnesomsättningen. Det är anledningen till att vissa personer kan äta i princip vad som helst utan att gå upp i vikt medan andra kämpar för att hålla sig kvar på lika vikt.

Du kan också öka ämnesomsättningen enkelt och effektivt genom att ta naturliga tillskott som hjälper dig på vägen till bättre ämnesomsättning. Det finns ett flertal bra betygsatta produkter som hjälper dig att gå ned i vikt. Välj kosttillskott för att öka ämnesomsättningen hos en pålitlig kund på marknaden för att undvika bluffprodukter. Med rätt tillskott kommer du igång snabbt och får en boost mot din nya vardag.

Att träna är hälsosamt och hjälper din ämnesomsättning att komma igång. Ut och gå, träna på gym, simma, lek med barnen! Gör det du kan i din vardag för att aktivera dig själv. Det kommer göra susen för din ämnesomsättning, men glöm inte att den bästa träningen är den som blir av. Tänk på att när du förbränner kalorier så behövs mycket vätska för att förbränningen ska hålla en jämn balans. En liten rubbning på grund av vätskebrist kan göra att ämnesomsättningen saktar ned. Tänk på att dricka mycket vatten för att hålla din kropp nöjd och glad.

Öka ämnesomsättningen

Bli av med celluliter

Celluliter är ett problem som många kvinnor stöter på, ofta på lår och rumpa. Som tur är finns det ett flertal saker som du kan göra för att bli av med oönskade ojämnheter. Bli av med dina celluliter på mindre än en månad med rätt kost och specifika övningar hemma. En sådan enkel förändring kan göra att dina celluliter förminskas eller försvinner. Redan inom några dagar kan du känna förändringen. Med motion och en fokuserad diet kan du relativt snabbt strama upp din hud och förändra din kropp dramatiskt.

Motion är inte bara bra för att reducera celluliter på t.ex. låren, det är även bra för din allmänna hälsa. Promenera i rask takt och regelbundet. Under en timmes rask promenad kan du bränna upp mot 300 kalorier vilket gör att du kan forma din kropp väldigt snabbt. För bästa effekt mot celluliter rekommenderar vi att du går 5km till 1 mil sex dagar i veckan. Det är viktigt att ha din vilodag för att kroppen ska återhämta sig ordentligt, men tänk på att avsätta tid till din promenad. Ett par riktigt bra skor kommer underlätta dina promenader så det är något du bör införskaffa. Kom ihåg stretching!

När du motionerar är hållningen viktigt för att få en bra effekt. Du ska gå snabbt, hålla upp blicken, dra axlarna tillbaka och låt armarna svänga med i promenadtakten.  Genom att förlänga din steglängd får du en bättre effekt på inre och yttre lår. Det kommer att reducera celluliter på låren med tiden. Intervaller är bra att plocka med i din promenadrutin. Försök gå i en snabbare takt i 30 sekunder upp till en minut  och sakta sedan ned i 30 sekunder till en minut. Gör det upprepande gånger så länge du orkar.

Att förminska ditt kaloriintag kan göra under för behandling av celluliter. Tänk på vad du äter, ät när du är hungrig, men svält inte. Ditt kaloriintag ska aldrig understiga 1500 kalorier per dag. Ät dig mätt men inte mer, överät inte och drick mycket vatten. Att dricka mycket vatten hjälper din kropp att rensa systemet. Tänk på att njuta av din mat och ät i lugn och ro. När du äter sakta så får du en lagom mättnadskänsla och blir ej övermätt i samma utsträckning som när du äter fort.

 

Celluliter

 

Celluliter