Hjälp mot inkontinens

Det kan vara så att läkarhjälp behövs, men detta är några saker du kan göra själv för att underlätta inkontinens:

 

Tänk på drickan

 

Drick normalt, om du inte blivit rekommenderad något annat. Du bör sträva efter att dricka 6-8 koppar vätska varje dag. Men händer det ofta att du behöver urinera mer än två gånger under natten, försöka då att begränsa hur mycket du dricker timmarna innan du går och lägger dig.

Var uppmärksam på vad du dricker, det är känt sedan tidigare att te, kaffe eller cola kan göra att symtomen förvärras. Om du dricker alltför många läskedrycker, alkoholhaltiga drycker, eller drycker med konstgjorda sötningsmedel i kan det också orsaka problem.

 

Naturliga hjälpmedel

 

Dessa lösningar är helt naturliga och enkla att inta. De har alla egenskaper som lindrar dina täta urinträngningar och besvär med inkontinens.

Se till att ha tillgång till toaletten

 

Om du inte redan har detta som rutin, kolla alltid var närmaste toalett är när du anländer till ett nytt ställe.

 

Alternativ till toaletten

 

Idag finns handhållna urinoarer för män och kvinnor tillgängliga. Dessa kan användas i sängen eller så kan du sitta på dem som en stol.

 

Kläder

 

Försök att välja kläder med elastiska midjor, eller anpassa kläder så att de fäster med kardborreband istället för blixtlås och knappar.

 

Toalettköer

 

Det finns idag organisationer som erbjuder ett specifikt kort som gör att du så att du inte behöver köa om du är ute och behöver använda en toalett snabbt. Kortet bevisar att innehavaren har ett medicinskt tillstånd som kräver akut användning av en toalett.

 

Förberedelser

 

Försök att tänka på praktiska lösningar på problem som kan uppstå när du är ute. Till exempel, om du tror att du kommer att läcka när du är ute, kan du ta några extra underkläder och byxor med dig och en väska att förvara smutsiga underkläder eller byxor kan vara användbart. Även någon typ av parfym eller tvål kan vara bra för dig som är orolig för lukt.

 

 

 

 

 

Resa

 

Om du tänker åka på en längre resa med familj eller vänner, och du vet att du kommer att behöva använda toaletten ofta, låt dem veta i förväg. På så sätt kan du identifiera potentiella hållplatser och kan känna dig mer i kontroll.

 

 

 

Jag heter Rebecca, jag jobbar i en butik som säljer produkter för skönhet och hudvård. Jag är väldigt intresserad av produkter av just detta. Jag har gått kurser och även lärt mig allt eftersom, om både vad du kan göra i din dagliga hudvård och även om hudvårdsproblem så som akne och rosacea. Jag tycker om att dela med mig av tips och den kunskap jag har i ämnet, därför lägger jag upp lite artiklar här.

Fungerar grönt kaffe?

Att gå ner i vikt kan vara oerhört svårt och av denna anledning finns det olika typer av kosttillskott som kan hjälpa till att göra detta lättare. Gröna kaffebönor är en av dem. Grönt kaffe, även känt som Green coffee, är för tillfället en av världens mest populära kosttillskott viktminskning.

 

Som namnet antyder är utvinns detta kosttillskott av gröna kaffebönor. Det innehåller ett ämne som kallas klorogensyra och koffein som tros vara ansvarig för dess effektiva påverkan för ökad viktminskning. Grönt kaffe, eller Green Coffee, rekommenderades av den kända Tv-läkaren Dr Oz redan 2012. Han är en amerikansk TV-läkare och förmodligen den mest kända hälsogurun i världen.

 

Den här artikeln tar en närmare titt på fördelarna med Grönt kaffe fettförbrännande kosttillskott… vad det är, hur det fungerar och vad vetenskapen har att säga om det.

 

Vad är gröna kaffebönor?

Gröna kaffebönor är i princip bara orostade kaffebönor.

 

Kaffebönor är naturligt gröna, men de är oftast rostade innan de säljs till konsumenten. Kaffebönor är laddade med antioxidanter och massor av nyttiga ämnen. Två av de viktigaste är Koffein och klorogensyra och när kaffebönorna rostas går dessa ämnen förlorade och vi får inte i oss speciellt mycket näring genom att dricka rostat kaffe.

 

 

Hur fungerar grönt kaffe?

Klorogensyra tros vara den huvudsakliga ingrediensen i gröna kaffebönor som kan leda till en effektiv viktminskning. Klorogensyra är ett av de ämnen som är världskänt för att öka kroppens förbränning men tyvärr försvinner det mesta av klorogensyran när kaffet rostas.

 

Av denna anledning har rostade kaffebönor inte har samma effekt som green coffee tillskott, även om det finns gott om andra goda skäl att dricka kaffe om du gillar det!

 

Finns det bevis på att grönt kaffe fungerar?

Flera studier har visat att koffein kan öka ämnesomsättningen med upp till 3-11%. Emellertid är den huvudsakliga aktiva beståndsdelen i green coffee den höga halten av klorogensyra och kombinerat med koffeininnehållet kommer dessa kapslar att öka din fettförbränning effektivt.

 

Vissa studier tyder på att klorogensyra kan minska upptaget av kolhydrater från mag- ochtarmkanalen, vilket sänker blodsockret och stabiliserar kroppens inslulinvärde. Om detta är sant så skulle extrakt av gröna kaffebönor fungera som ett effektivt komplement till en diet med lågt innehåll av kolhydrater.

 

Andra studier har visat att klorogensyra kan minska kroppsvikten, minska fett som tas upp från kosten, minska fett som lagras i levern och förbättra funktionen av fettförbränningen i kroppen. Grönt kaffe har visat sig minska viktökning och detta kan bero på minskad absorption av kolhydrater.

 

Klorogensyra har också visat att drastiskt förbättra kolesterolnivåerna vilket är en stor riskfaktor för hjärtsjukdomar.

Vad visar forskning?

Det har förekommit flera studier av Green Coffee Bean Extract. I en av dem ingår 30 överviktiga individer och studien pågick i 12 veckor där testpersonerna fick ta tillskott med grönt kaffe

I studien fanns två grupper … en konsumerade regelbundet snabbkaffe medan den andra gruppen konsumerads snabbkaffe berikad med 200 mg Green Coffee. Ingen i gruppen fick i uppdrag att ändra sina diet eller motionsvanor.

Resultatet av studien var tydligt. Den grupp som tog snabbkaffe med gröna kaffebönor förlorat 5,4 kg medan gruppen som tog vanligt snabbkaffe endast förlorade 0,5 kg.

Nivån av kroppsfett gick också ned med 3,6% i gruppen som tog det gröna kaffet jämfört med 0,3% i den andra gruppen.

Jag heter Linnea och är mycket intresserad av hälsa, motion, träning och naturliga sätt att hålla sig sund. Jag älskar att testa produkter och bilda min egen uppfattning om dem och dela med mig av det jag är intresserad av till andra. Läs mina artiklar om hälsa och välmående för att lära er mer om hur just du kan förbättra ditt liv.